måndag 17 november 2008

Idéer

Jag har massa med idéer som jag ska testa och fundera runt den här veckan och förhoppningsfullt så ska jag på måndag nästa vecka ha kommit på vilken inriktning jag ska utveckla. Så här är minna olika idéer som ska bearbetas den här veckan.


1 CV: Allt började ju med att jag skulle behöva en ny bild till mitt CV. Hur ser en bra CV bild ut? Finns det en stereotyp som man gärna vill anställa som lärare och hur ser den ut? Är det skillnad på om man ska bli bild lärare eller svenska lärare. Min tanke är att ta massa bilder på mig själv så kanske ni kan få rösta eller så gör jag en undersökning där rektorer får rösta.

2 Facebook : I dag har de flesta en facebook med sin profilbild vilken bild väljer man att ha och vad symboliserar den.

3 Spåren efter en människa: Säger spåren efter en människa mer än en bild men vilket slags spår skulle man kunna gestalta som en människa lämnar efter sig?

4 För och efterbild:

5 Rum: Funderar på att ta kort på min syster sons rum som är två. De saker som han omger sig av vad säger det om honom eller inte minst min syster och hur påverkar det honom i framtiden. ( Leo perspektiv)

6 Äldreboende: Efter att ha varit på teater som handlade om ett par i 60-65 årsålder där de pratade om hur det skulle bli sen, ifall de skulle behöva flytta till ett hem. Så funderade jag på att göra ett porträtt på ett äldreboende där man gestaltar dilemmat mellan hem och arbetsplats. Ett porträtt behöver ju inte vara på en människa.

7 Arbete: Oftast när man träffar nya människor så frågar de vad man gör eller rättare sagt vad jag utbildar mig till eller jobbar med. Ibland känns det som att vissa identifierar sig med sitt jobb eller att man själv blir identifierad som något på grund av sitt jobb. Vem är man bortom sitt jobb?

8 Vilka olika sidor har jag.

Har säkert massa fler idéer som jag har glömt av för till fället.

Inga kommentarer: